Konfiguracja
Sklep internetowy PrestaShop należy zainstalować na własnym serwerze - zarówno program instalacyjny jak i wszelkiego rodzaju instrukcje związane ze sposobem instalacji i wykorzystywania systemu PrestaShop można znaleźć na stronie projektu www.prestashop.com.
Aby zintegrować Madar z PrestaShop należy wejść do opcji Administracja - Konfiguracja.
Następnie przejść na zakładkę shop i wypełnić następujące pola:
PrestaShop URL - adres internetowy, pod którym zainstalowany jest sklep Prestashop,
Prestashop key - klucz wygenerowany w systemie Prestashop (należy go wygenerować w panelu administracyjnym w opcji parametry zaawansowane - usługi internetowe).
Pobieranie zamówień z PrestaShop
W module Spedycja można zaimportować zamówienia ze sklepu internetowego PrestaShop. Pobranie zamówień odbywa się w opcji PrestaShop - pobierz zamówienia
Wybór tej opcji spowoduje wypełnienie listy na ekranie spedycja nowymi zamówieniami złożonymi przez klientów w sklepie internetowym Prestashop oraz dodanie wpisu z danymi klienta do katalogu kontrahentów (kontaktów), jeżeli klient jeszcze w nim nie figuruje (klienci rozróżniani są po adresie e-mail).
Każdy z wpisów z pobranym zamówieniem można edytować i przejrzeć informacje o zleceniu, kliencie, zamówieniu czy też o wysyłce. Po zaimportowaniu zamówień z Prestashop do Spedycji możliwe jest na tej podstawienie wygenerowanie zamówienia od odbiorcy w module Handel.
Aktualizacja towarów
Moduł Spedycja pozwala również na dokonywanie aktualizacji danych dotyczących towarów w PrestaShop bezpośrednio z Madara. Wykonanie takiej operacji odbywa się poprzez zastosowanie opcji Presta-Shop - aktualizuj towary.
Za pomocą tej opcji można zaktualizować w PrestaShop informacje tj.: nazwa, index, kod referencyjny, cena netto, cena brutto oraz stawka VAT.
Opcja aktualizuj towary powoduje zapisanie w Prestashop nowego towaru, który został wprowadzony do katalogu towarów w systemie Madar ale nie ma go jeszcze w katalogu produktów systemu Prestashop. Taki towar musi być oznaczony znacznikiem [∨] sklep internetowy na zakładce wycena.
Aktualizacja towaru istniejącego w Prestashop i w Madar7 odbywa się w następujący sposób: towary w Prestashop identyfikowane są po numerze referencyjnym (reference code) w systemie Madar odpowiada to polu index na karcie towaru, na zakładce nazwa. Oznacza to, że index podany w Madar musi być taki sam jak kod referencyjny w Prestashop. Fakt ten ma znaczenie tylko w przypadku towarów, które zostały dodane ręcznie w Prestashop, czyli nie za pomocą opcji aktualizacji towarów, opisanej powyżej.
Ja właśnie też robię sobie integracje swojego sklep z allegro bo jednak teraz to się przydaje żeby być widocznym w tych większych serwisach do których klienci przybywają teraz coraz wiecej osób korzysta z allegro wiec warto się i tam pokazać.
OdpowiedzUsuń