Spedycja [?]

Spedycja jest połączeniem między Madar7, a  systemami zewnętrznymi  innych firm. Poprzez ten moduł można zrealizować proces dystrybucji towarów zaczynając od pobrania zamówień z systemów należących do innych firm, aż do eksportu dokumentów wysyłkowych do oddzielnych systemów firm zajmujących się spedycją. Moduł Spedycja z jednej strony przyjmuje zamówienia, które następnie przetwarzane są w systemie - użytkownik może zapisać  zamówienie od odbiorcy oraz wygenerować na jego podstawie szereg dokumentów magazynowo - handlowych . Z drugiej strony moduł ten umożliwia wygenerowanie dokumentów wysyłkowych  eksportowanych bezpośrednio do systemów informatycznych firm spedycyjnych.

Wczytywanie zamówień

W oknie Spedycja wyświetlana jest lista zamówień, które zostały zamieszczone  poprzez pobranie zamówień z określonych firm.
Moduł Spedycja pozwala na integrację z zewnętrznymi systemami:

  • systemem firmy kurierskiej Siódemka, 
  • sklepem internetowym PrestaShop
  • sklepem internetowym Allegro, 
  • sklepem internetowym Baselinker.


Dopisywanie zamówień


W celu ręcznego dopisania zamówienia do listy spedycji należy przejść do okna Allegro przy użyciu opcji dopisz. Wyświetlone okno złożone jest z zakładek, w których rozdzielone są informacje dotyczące określonej sekcji.


Generowanie zamówień

Po zaimportowaniu zamówień ze sklepu internetowego do Spedycji możliwe jest na tej podstawienie wygenerowanie zamówienia od odbiorcy w module Handel. Na bazie zamówienia użytkownik ma możliwość wystawienia innych dokumentów handlowo - magazynowe jak faktura lub WZ


Zmiana statusu zamówienia

Zmiana statusu zamówienia ma miejsce w chwili, gdy dla danego zamówienia z modułu Spedycja zostaje wystawiony dokument potwierdzający sprzedaż (faktura lub paragon). W tej sytuacji po lewej stronie listy spedycji obok pozycji z wystawionym dokumentem sprzedaży znajduje się kłódka.


W przypadku wypełnienia pola wartość (w zakładce płatność) zamówienia posiadającego wystawiony dokument sprzedaży, oprócz kłódki zostanie zamieszczony niebieski symbol informujący o dokonanej płatności dla zamówienia.


Jeżeli natomiast nie zostanie wystawiony paragon lub faktura , ale zostanie uzupełnione pole wartość, wtedy pozycja na liście jest oznaczona tylko niebieskim symbolem .

Zarządzanie

W liście spedycji można wyświetlić zamówienia według określonego statusu.


  • otwarte -  wszystkie otwarte zamówienia,
  • niezapłacone - zamówienia, które w zakładce płatność nie posiadają uzupełnionego pola wartość,
  • niezafakturowane - zamówienia, nie posiadające uzupełnionego pola numerem faktury,
  • nienadane - zamówienia, posiadające nieuzupełnione pola adresowe nabywcy.
Wyświetlane pozycje można również ograniczyć poprzez wybór kontrahenta, którego dotyczą zamówienia.



Tematy powiązane:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.