Madar 7 w chmurze - jak rozpocząć

Rozpoczynając pracę z programem Madar 7 konieczna jest konfiguracja systemu i wprowadzenie niezbędnych danych, pozwalających na efektywne korzystanie z systemu.
Ze względu na to, że system pozwala na prowadzenie firmy o różnych sposobach rozliczeń podatkowych oraz procesach biznesowych - prezentujemy zasady konfiguracji oddzielnie dla każdej z nich.

Zachęcamy też do przeczytania lekcji dotyczących obsługi opcji programu na stronie w dziale: Kursy (http://madar.com.pl)

Instrukcja do programu oraz inne materiały dostępne na stronie w dziale: Materiały dodatkowe (http://madar7.pl/demmad.htm).

NA ROZGRZEWKĘ
  1. INVOICER.BLOGSPOT.COM Ikonki, symbole, kolory w programach Madar 
  2. Skróty klawiszowe w Madarze
  3. INVOICER.BLOGSPOT.COM  Informacje dla administratorów


≡ Księgi Handlowe FK

JAK ROZPOCZĄĆ

  1. Plan kont i bilans otwarcia
    Bilans otwarcia jako salda początkowe na konta wprowadza się w opcji plan kont.
    Plan kont i bilans otwarcia
  2. Bilans otwarcia dla kontrahentów wprowadza się jako inne księgowania (opcja księgowość – rejestry VAT jako typ dokumentu inne księgowania) z datą poprzedzającą aktualny rok księgowy.
  3. Schematy księgowań - niezbędna konfiguracja
    Przed rozpoczęciem pierwszych księgowań konieczne jest wprowadzenie schematów księgowych - czyli wskazanie kont VAT, rozrachunków, magazynu.
    Schematy księgowe
  4. Ustawienia - niezbędna konfiguracja
    Ważne jest, by wprowadzić dane dotyczące firmy i ustawienia związane z rodzajem prowadzonej działalności. Należy wejść do opcji administracja - operacje - konfiguracja
    Konfiguracja dla Ksiąg Handlowych
 NA CO DZIEŃ
  1. Księgowanie w ramach okresu rozliczeniowego wymaga szeregu operacji w programie. ⇒ Ksiegowość FK - na codzień 
  2. Rozliczanie VAT - ewidencja na potrzeby VAT, rejestry i zestawienia, deklaracje VAT-7, VAT-UE
  3. Generowanie pliku JPK
  4. VAT - ewidencja i rozliczanie
  5. Środki trwałe - Ewidencja i naliczenia amortyzacji środków trwałych
  6. Zobacz: ⇒ Jak uzyskać rachunek wyników
ZAKOŃCZENIE / ZAMYKANIE
  1.  ⇒ Koniec miesiąca i roku w księgowości
  2. INVOICER Test niezapłaconych - gdy obroty nie zgadzają się z pozycjami niezapłaconymi


≡ VAT

Rozliczanie VAT - ewidencja na potrzeby VAT, rejestry i zestawienia, deklaracje VAT-7, VAT-UE
VAT - ewidencja i rozliczanie



≡Książka Przychodów KPR

JAK ROZPOCZĄĆ

1. Start ⇒ Czym jest KPR w Madar7.
2. Konfiguracja - niezbędne informacje jak w przypadku Ksiąg Handlowych niezbędne jest wpisanie danych firmy oraz wprowadzenie ustawień związanych z księgowaniem do KPR. Dowiedz się więcej: ⇒ Konfiguracja dla KPR

NA CO DZIEŃ

1. Lista KPR - zestawienie kolejnych przychodów i rozchodów w danym miesiącu
    ⇒ Książka przychodów i rozchodów KPR-lista
2. Praca w KPR ⇒ Dopisywanie przychodów i rozchodów do KPR
3. Wpisywanie remanentu do Księgi Przychodów i Rozchodów ⇒ Jak wpisać remanent do KPR

ZAKOŃCZENIE/ZAMYKANIE

Jak wykonać rachunek wyników za wybrany miesiąc ⇒ KPR Rachunek wyników

Książka Przychodów KPR posiada możliwość wygenerowania pliku JPK.

Zakładanie nowej firmy

W programie możliwa jest praca z danymi wielu odrębnych firm. Służy do tego opcja zmiana firmy. Dowiedz się więcej: Jak założyć nową firmę.

≡ Płace - kadry

JAK ROZPOCZĄĆ
  1. Start ⇒ Nawigacja po module kadry-płace 
  2. Lista płac - wprowadzanie pracowników, zakładanie listy płac, składniki wynagrodzenia, wydruki ... przelewy i eksport do płatnika w poście ⇒ Lista płac - jak rozpocząć  
NA CO DZIEŃ
  1. Lista płac- wynagrodzenia, wydruk pasków, obliczenie ZUS i PIT: 
  2. Umowy - zlecenia  ⇒ Umowy cywilnoprawne - dopisywanie
  3. Deklaracje ⇒ Jak wprowadzić nową deklarację
  4. Ewidencja czasu pracy Prowadzenie karty ewidencji czasu pracy  
  5. Płatnik ⇒  Płace - jak przesłać listę płac do Płatnika
  6. Umowy o pracę  Świadectwo pracy

DLA ZAAWANSOWANYCH
  1. Płace: ⇒ Sporządzanie pensji - dla pracownicy powracającej z macierzyńskiego
  2. Gdzie i jak rejestrować ⇒ Składki pracodawcy


≡ Moduł kancelaryjny

Prowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów należy rozpocząć od utworzenia rejestrów kancelaryjnych, do których będą dopisywane poszczególne pisma.
Kancelaria - FAQ
⇒ Elektroniczna kancelaria - możliwości
 
JAK ROZPOCZĄĆ
  1. Rejestr kancelaryjny - każde pismo dopisywane jest do utworzonego rejestru kancelaryjnego - dowiedz się więcej w poście ⇒Tworzenie rejestru kancelaryjnego /
NA CO DZIEŃ
  1. Wprowadzanie pism- jest podstawową operacją wykonywaną w module kancelaryjnym - więcej na ten temat można przeczytać w poście ⇒Dodawanie pism w Kancelarii
  2. Kontakty- to swoista książka danych teleadresowych i podstawowy katalog kontrahentów, o którym przeczytasz w poście ⇒Lista kontaktów
  3. Można wykorzystać kancelarię do rejestrowania faktur elektronicznych:
    Elektroniczna faktura kosztowa - jak wprowadzać 



≡ Gospodarka magazynowa, produkcja i handel

Prowadzenie gospodarki magazynowej i handlu należy rozpocząć od przyjęcia towarów na stan dokumentem PZ. W następnym kroku będzie już możliwe wystawienie dokumentu sprzedażowego (faktury), który zdejmie ze stanu sprzedane produkty.

JAK ROZPOCZĄĆ
  1. Start ⇒Nawigacja po module Handel
  2. Przyjęcie na stan  magazynowy Magazyn - jak rozpocząć
  3. Produkcja ⇒ Nawigacja po module produkcja

NA CO DZIEŃ
  1. Remanent ⇒ Jak sporządzić remanent i skorygować stany 
DLA ZAAWANSOWANYCH
  1. Drukarka fiskalna z chmury ⇒ Podłączanie drukarki fiskalnej
  2. Statusy ⇒ Blokada dokumentów - mm / pz / zlecenie produkcyjne
  3. Format numeracji dokumentów
     

Administracja

Podstawowe dane o firmie, a także ustawienia zaawansowane można znaleźć w opcji Administracja - konfiguracja. Kolejnych użytkowników (operatorów) mających dostęp do systemu wraz z nadaniem im uprawnień można dodać w opcji Administracja - Operatorzy - przeczytaj więcej o koncie operatora.

Konfigurowanie i administrowanie

Użytkownik - zmiana hasła
Nadawanie użytkownikom uprawnień do wyselekcjonowanych danych
Wysyłanie poczty e-mail z Madara - konfiguracja
Tworzenie nowej firmy



Zobacz koniecznie



14 komentarzy:

  1. Bardzo przydatny wpis! Wszystko jest wyjaśnione krok po kroku i bardzo przejście. Nawet osoba, która nie jest biegła w obsłudze komputerów na pewno sobie poradzi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie da się ukryć, że jest to bardzo przydatny wpis. Każda z tych składek i każdy z tych podatków jest niezwykle skomplikowany i bez dobrze rozgarniętych księgowych, ciężko cokolwiek zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Krótko, ciekawie i na temat. :) Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Krótko, zwięźle i na temat. Chętnie wrócę jeszcze na tą www bo widzę że znajdę tu fajne rzeczy :) Oby tak dalej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mega przydatny wpis, nie miałam pojęcia jak się za to zabrać. Teraz już całość rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. W brew pozorom obsługa programu nie należy do trudnych, nie mniej ten artykuł jest bardzo pomocny nowym użytkownikom. Więcej takich jest jak najbardziej widziane, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie sądziłem że można mieć problemy z obsługą tak przejrzystego programu. Ale jednak dobrze że są takie poradniki, nie jeden profesjonalista czasami na pewno zagląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie da się ukryć, że jest to przydatny artykuł. Każdy z tych elementów o których piszesz jest niezwykle skomplikowany i bez podstawowej wiedzy ciężko coś zdziałać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Krótko, zwięźle i na temat, tak jak uwielbiam. Bez zbędnego pisania o niczym. Profesjonalny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Teraz rozumiem o co chodzi z niektórymi elementami programu. Czasami takie poradniki są nieocenione, dają odpowiedzi na nurtujące pytania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Krótko, ciekawie i na temat, najlepszy poradnik. Dzięki. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie da się ukryć, że jest to bardzo przydatny wpis w szczególności dla osób które muszą korzystać z tego oprogramowania w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładny poradnik, przydał mi się przy ogarnianiu tego programu w pracy. Grunt że ułatwia życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Teraz w pracy u nas go wprowadzają, interfejs wg mnie jest nie do ogarnięcia. Dobrze że chociaż gdzieś w necie są wskazówki co do niego.

    OdpowiedzUsuń