Przy zakańczaniu miesiąca należy pamiętać, że:
- Na konta księgi głównej powinny zostać zaksięgowane PK operacje pozostałe (inne niż wprowadzone do rejestrów czy raportów kasowych), w szczególności: wynagrodzenia i amortyzacje.
- Na PK powinny również znaleźć się zbiorczo wszystkie rejestry (księgowość - rejestry VAT oraz magazyn) i raporty kasowe i bankowe - korzystając z automatycznie generowanego PK w opcji księgowanie.
Sprawdzenie poprawności księgowań
- Typowe błędy pierwszego księgowania
- FK - niezgodność księgi głównej i pomocniczej
- FK - błędy na zestawieniu obrotów i sald
Koniec miesiąca
Koniec okresu sprawozdawczego
- BLOGINVOICER: Zamykanie kont na koniec okresu
Kruczki i sztuczki
Księgowanie w 13 okresie
W programie istnieje możliwość wprowadzenia księgowań w tzw. „trzynastym okresie” czyli na przykład po zatwierdzeniu bilansu.PKR lub KG wprowadzone ze znacznikiem 13 okres mogą być pomijane w zestawieniach takich jak: salda, karta kontowa jeśli zostanie zaznaczone [v] pomiń 13 okres.
Znacznik jest ustawiany podczas wprowadzania PKR lub KG.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.