Administracja Testy
Sprawdzenie całościowe zgodności obrotów i sald kont księgi głównej z odpowiadającymi im księgami pomocniczymi. Kolumny na wydruku nie powinny wykazywać żadnej kwoty - na zestawieniu pojawiają się kwoty przy kontach, dla których salda są niezgodne.FK - Błędy na zestawieniu obrotów i sald
Administracja Testy
Ponieważ do zestawień księgi pomocniczej brane dokumenty wprowadzone do
systemu i nie jest wymagana ich prawidłowa dekretacja na poziomie
wprowadzania dokumentów, czasem zdarza się, że zestawienie sald wykazuje niezgodność pomiędzy stroną Wn i Ma. Zestawienie sald
Księgowość Wydruki
Zestawienie obrotów i sald wykonuje się w opcji księgowość-wydruki-zestawienie sald. Absencje - okienko: Jak wpisać absencję [?]
Kadry - Płace Absencje
Opcja Absencje służy do rejestracji nieobecności w pracy poszczególnych pracowników. W opcji tej rejestrowane są zarówno nieobecności spowodowane absencją chorobową jak i wszelkiego rodzaju urlopami. Tak wprowadzone absencje mają bezpośredni wpływ na obliczanie wysokości za pracę. Rejestracja absencji
- Należy wejść do opcji Kadry-Płace - Absencje.
- Nacisnąć klawisz dopisz.
- Pojawi się okienko do wpisywania absencji.
Anulacja dokumentu z Rejestru VAT ∴
Księgowość Rejestry VAT
Możemy anulować wpisany dokument w rejestrach VAT.Należy zaznaczyć dokument do skasowania następnie wybrać Operacje - Anulacja dokumentu.
Program zapyta czy na pewno anulować - i wykasuje pozycję.
Anulacja dla "nowy dokument VAT"
Dokumenty zarejestrowane w kasie/banku jako nowy dokument VAT - przy próbie anulacji pojawia się komunikat: "dokument kasowy - zakaz anulacji"Rejestr VAT - lista [?]
Księgowość Rejestry VAT
Do rejestrów VAT wprowadzane są dokumenty zakupu i sprzedaży, w szczególności te, które:- są związane z podatkiem VAT;
- mają być jako rozrachunki.
UWAGA - w programie można dołączyć fakturę elektroniczną.
Zobacz: ⇒ Elektroniczna faktura kosztowa - jak wprowadzać i przechowywać
Z panelu wybieramy Księgowość, a następnie klikamy Rejestry VAT. Pojawia się okienko rejestrów VAT:
Dopisywanie pozycji
Pozycje do rejestru są dopisywane kolejno, zapisują się tu również wystawiane faktury.dopisywanie - klawisz [dopisz]
modyfikacja - funkcja: akcja - aktualizacja F4
Zobacz też co znaczą ⇒ Ikony w rejestrach VAT
Wyszukiwanie pozycji:
- selekcja pozycji poprzez wybranie raportu VAT lub kontrahenta,
- wyszukać po numerze / opisie - wpisując tekst w pole do wyszukiwania
- wyszukać wg wybranego przez siebie okresu [podaj zakres]
- wybrać sposób prezentacji kolumn na liście wg szablonu.
Import dokumentów do rejestru z plików
Możliwy jest wczytanie dokumentów do rejestru VAT z plików zewnętrznych.⇒ Import do rejestrów vat
⇒ GITHUB: Import faktur
Przy imporcie dokumentów do rejestru VAT szczególną uwagę należy zwrócić na to, który numer dokumentu ma być ujmowany w JPK - więcej szczegółów w poście poniżej.
⇒ Numeracja dokumentów sprzedaży w JPK
Anulacja dokumentu
Anulację dokumentu można przeprowadzić poprzez wybranie opcji operacje - anulacja dokumentu.
Więcej informacji na temat anulacji dokumentu jest dostępne w poście:
⇒ Anulacja dokumentu z Rejestru VAT.
⇒ Anulacja dokumentu z Rejestru VAT.
Bilansowanie i odbilansowanie
Operacja ta służy do "skojarzenia" ze sobą dokumentów zakupu/sprzedaży z potwierdzeniem zapłaty za wystawione faktury. Więcej informacji na temat bilansowania znajduje się w poście ⇒ Bilansowanie w momencie dopisywania do rejestru VAT.
Przeprowadzenie operacji odbilansowania można wykonać wybierając operacje - odbilansowanie.
Operacja znajduje swoje zastosowanie w przypadku, gdy nastąpi niewłaściwe zbilansowanie i konieczne jest cofnięcie błędnej operacji.
Operacja znajduje swoje zastosowanie w przypadku, gdy nastąpi niewłaściwe zbilansowanie i konieczne jest cofnięcie błędnej operacji.
Uwagi
Możliwe jest zamieszczenie dodatkowej informacji na dokumencie. W tym celu należy na liście Rejestru VAT zaznaczyć odpowiednią pozycję, przejść do edycji, a następnie przejść do zakładki uwagi, gdzie należy odpowiednią treść zamieścić w polu uwagi.Tematy powiązane
⇒ VAT - ewidencja i rozliczanie⇒ Syntetyka VAT - zestawienie rejestrów dla celów rozliczenia VAT
⇒ Rejestry VAT - FAQ
⇒ Jak utworzyć nierozliczoną fakturę zaliczkową
⇒ Wpisanie remamentu likwidacyjnego do deklaracji VAT
Rejestr VAT - dopisujemy zakup usług
Księgowość Rejestry VAT
ZAKUP USŁUGW rejestr wprowadza się zakupy nie związane z magazynem. Jest to równorzędny rejestr z zakupem materiałów.
[dokument]
- W pierwszym kroku klikamy na dopisz co powoduje pojawienie się okna:
- W polu Rejestr za pomocą strzałki wybieramy Zakup usług.
- Wybieramy kontrahenta.
- W polu dotyczy wpisujemy numer obcej faktury.
- W polu księgowany wpisujemy datę księgowania obcej faktury.
- Kolejnym krokiem jest wpisanie daty obcej faktury w Data FA.
- W polu data VAT wprowadzamy datę VAT'u która jest zazwyczaj taka sama jak data księgowania faktury.W szczególnym przypadku gdy chcemy odliczyć VAT w innym miesiącu niż data księgowania, wprowadzamy tą datę w pole.
- W polu płatność wpisujemy datę płatności za fakturę.
- Następnie do pola opis wprowadzamy opis czego dotyczy dana faktura.
- Wpisujemy kwotę netto do odpowiedniego pola w tabelce odpowiadającego za stawki podatku Vat, program sam nam obliczy VAT.
- Uzupełniamy konta.
- Na zakończenie zatwierdzamy.
UWAGA! Jeżeli faktura zawiera usługi od których VAT nie podlega odliczeniu to wówczas do rejestru wprowadzamy wartości brutto tej faktury ze stawką ZW zwolniony.
[ROZKSIĘGOWANIE AUTOMATYCZNE]
Pojawiają się tutaj pola, w których wprowadzony jest dekret (konta) według danych z pierwszej zakładki, kwoty netto, VAT i brutto - zadekretowane w polach do wprowadzania kont; w szczególności konta rozrachunków i VAT. Pola te są uzupełniane przez program automatycznie i nie ma możliwości ich zmiany.
[ROZKSIĘGOWANIE RĘCZNE]
Opis pól:
- treść:opis zdarzenia.
- strona WN: wybieralna strona księgowania Winien lub Ma.
- konto: numer konta, wybierany z planu kont.
- kwota: kwota księgowana.
- kontrahent: kontrahent odpowiadający danej transakcji.
Opis pól:
- rejestr VAT: główny rejestr
- uwagi: można wpisać własne uwagi dotyczące dokumentu
- Info:
- zamówienie:
- kancelaria: pozycja w kancelarii jeśli dokument posiada
- dotyczy WZ:
- data zaliczki: wybrać datę
- wpłata: kwota zaliczki
- VAT: kwota Vat
- dewizy:
- pracownik: numer pracownika
- 13 okres
- przypomnienie
- wezwanie do zapłaty
- odsetki
- windykacja
- wysłany przelew
Tematy powiązane
----------------------------------------------
Nowe ikony w rejestrach VAT
Dopisywanie rejestru VAT
Anulacja dokumentu z rejestru VAT
rejestry vat - wczytywanie z magazynu
Korekta VAT należnego i naliczonego po 150 dniach
Oznaczenie kont nieaktywnych
Podwójna ewidnecja PZ i faktur
Jak wprowadzić w rejstrze VAT opłacony na podstawie VAT-23? - Zakup środka trwałego z WNT
Bilansowanie w momencie dopisywania rejestru VAT
Zakupy towarów w Euro
Nowe ikony w rejestrach VAT ∴
Księgowość Rejestry VAT
W rejestrach VAT zostały dodane dwie nowe ikony sygnalizujące, że dokument jest niezapłacony:- czerwony zegarek - dokumenty, dla których upłynął termin płatności
- czarny zegarek - dokumenty z płatnością przed terminem
Tematy powiązane
⇒ VAT - ewidencja i rozliczanie⇒ Syntetyka VAT - zestawienie rejestrów dla celów rozliczenia VAT
⇒ Rejestry VAT - FAQ
Plan pracy - roczna karta planu pracy dla pracownika [?]
Dla każdego pracownika zakładana jest roczna karta do wpisania planu pracy oraz rozliczenia czasu pracy. Dodatkowo może być założona wspólna karta (kalendarz wzorcowy - zobacz: Tworzenie kalendarza wzorcowego) dla wszystkich pracowników do określenia obowiązujących w danym roku dni pracy, dni wolnych od pracy, świąt itp. Takich kalendarzy wzorcowych można założyć kilka
Subskrybuj:
Posty (Atom)