Podwójna ewidencja PZ i faktur

W systemie Madar istnieje możliwość prowadzenia podwójnej ewidencji na potrzeby magazynu oraz księgowości. Należy wykonać przyjęcie do magazynu dokumentem PZ (Handel - przyjęcie PZ),




a następnie dodatkowo zaewidencjonować w opcji Rejestry VAT (Księgowość -rejestry VAT).



Taki sposób prowadzenia ewidencji stosuje się w przypadkach, gdy:
  • system do obsługi magazynów i księgowość są rozdzielone
  • różny jest moment (data) przyjęcia towaru do magazynu i ewidencji księgowej,
  • występują częste i duże różnice wynikające z zaokrągleń (towary masowe).



W takich przypadkach:
  • jako dokument magazynowy – można wykorzystać PW, przy stosowaniu dokumentów PZ konieczne jest zaznaczenie w opcji księgowość - dane dla FK - zakładka rozrachunki pola osobno faktura

  • dane z faktury zakupu należy wprowadzić do opcji rejestry VAT  

UWAGA!

Należy pamiętać o okresowym porównaniu obydwu ewidencji i korekcie przyjęć, stanów i wydań z magazynu.

Znacznik osobno faktura powoduje, że dokument z magazynu nie przechodzi  do deklaracji VAT7 ani na rozrachunki, natomiast księgowane jest (zwyczajowo powinno być wybrane konto 300).
Aby wyłączyć należy wybrać konto NNN.

Tematy powiązane:

Przyjęcie towaru na stan
Rejestr VAT - dopisywanie zakupu usług


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.