Ewidencjonowanie zgłoszenia do PPK

powrót do PPK - Pracownicze Plany Kapitałowe

Pierwszym krokiem jaki należy wykonać w programie jest zaewidencjonowanie zgłoszenia pracownika do PPK. Aby to zrobić należy w opcji Kadry-Płace - Umowy o pracę dopisać dokument, gdzie w polu rodzaj wybrać z rozwijalnej listy pozycję PPK zgłoszenie.



Należy wypełnić pola:
  • pracownik - wybrać z listy pracowników,
  • zgłoszenie - zaznaczyć w przypadku jego rejestracji pracownika do PPK,
  • rezygnacja z ubezpieczenia  - zaznaczyć w przypadku rezygnacji z PPK,
  • data rozpoczęcia - data od której są naliczane składki na PPK,
  • data zakończenia - data wskazująca na koniec naliczania składek na PPK,
  • stawka podstawowa - stawka finansowana przez pracownika zgłoszonego do PPK - z reguły wynosi  2% wysokości wynagrodzenia,
  • stawka dodatkowa - zadeklarowana przez pracownika - do 2%,
  • stawka podstawowa zakład - stawka finansowana przez pracodawcę - z reguły  1,5%,  
  • stawka dodatkowa zakład - stawka zadeklarowana przez pracodawcę - do 2,5%.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.