- okres - daty początkowa i końcowa okresu, za jaki ma być tworzone zestawienie,
- konto - konto, dla którego ma być utworzone zestawienie; jeżeli brak konta - zestawienie zbiorcze,
- rodzaj - należy wybrać sposób prezentacji zestawienia :
- dla konta – po podaniu konta zespołu „4” – kwoty wg podziału na konta zespołu „5” i odwrotnie (konto „5” na „4”),
- zbiorczo agregowany – jw. lecz wraz z zestawieniem dokumentów, wg których dokonywany jest podział,
- wg grupy 5 (zadania) – tabela, w której w wierszach „5” w kolumnach konta z opcji dane dla FK w zakładce koszty 4/5 w kolumnie wg zadań.
- wg grupy (koszty) – j.w. – lecz w kolumnie wg kosztów,
Ważne informacje!
Aby móc korzystać z zestawienia należy pamiętać o następujących zasadach:
- Na jednym dokumencie księgowym (PK, rozksięgowaniach w rejestrach VAT) można umieścić tylko jedną ”4” i wiele ”5”, bądź jedną ”5” i wiele ”4”.
- Dla długich księgowań, jeżeli konieczne jest umieszczenie wielu kont ”4” i ”5”, należy takie księgowanie podzielić na odpowiednie sekcje, zaznaczając każdą nową sekcję znakami [[ (więcej informacji). kontroli prawidłowości dokonuje opcja księgi pomocnicze
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.