Ze względu na to, że system pozwala na prowadzenie firmy o różnych sposobach rozliczeń podatkowych oraz procesach biznesowych - prezentujemy zasady konfiguracji oddzielnie dla każdej z nich.
Zachęcamy też do przeczytania lekcji dotyczących obsługi opcji programu na stronie w dziale: Kursy (http://madar.com.pl)
Instrukcja do programu oraz inne materiały dostępne na stronie w dziale: Materiały dodatkowe (http://madar7.pl/demmad.htm).
NA ROZGRZEWKĘ
- ⇒ INVOICER.BLOGSPOT.COM Ikonki, symbole, kolory w programach Madar
- ⇒ Skróty klawiszowe w Madarze
- ⇒ INVOICER.BLOGSPOT.COM Informacje dla administratorów
≡ Księgi Handlowe FK
JAK ROZPOCZĄĆ
- Plan kont i bilans otwarcia
Bilans otwarcia jako salda początkowe na konta wprowadza się w opcji plan kont.
⇒ Plan kont i bilans otwarcia - Bilans otwarcia dla kontrahentów wprowadza się jako inne księgowania (opcja księgowość – rejestry VAT jako typ dokumentu inne księgowania) z datą poprzedzającą aktualny rok księgowy.
- Schematy księgowań - niezbędna konfiguracja
Przed rozpoczęciem pierwszych księgowań konieczne jest wprowadzenie schematów księgowych - czyli wskazanie kont VAT, rozrachunków, magazynu.
⇒ Schematy księgowe - Ustawienia - niezbędna konfiguracja
Ważne jest, by wprowadzić dane dotyczące firmy i ustawienia związane z rodzajem prowadzonej działalności. Należy wejść do opcji administracja - operacje - konfiguracja.
⇒ Konfiguracja dla Ksiąg Handlowych.
⇒ Podmiot zwolniony z VAT - ustawienia programu.
- Księgowanie w ramach okresu rozliczeniowego wymaga szeregu operacji w programie. ⇒ Ksiegowość FK - na codzień
- Rozliczanie VAT - ewidencja na potrzeby VAT, rejestry i zestawienia, deklaracje VAT-7, VAT-UE
- Generowanie pliku JPK
- ⇒ VAT - ewidencja i rozliczanie
- Środki trwałe - ⇒ Ewidencja i naliczenia amortyzacji środków trwałych
- Zobacz: ⇒ Jak uzyskać rachunek wyników
- ⇒ Koniec miesiąca i roku w księgowości
- INVOICER Test niezapłaconych - gdy obroty nie zgadzają się z pozycjami niezapłaconymi
≡ VAT
Rozliczanie VAT - ewidencja na potrzeby VAT, rejestry i zestawienia, deklaracje VAT-7, VAT-UE⇒ VAT - ewidencja i rozliczanie
≡Książka Przychodów KPR
2. Konfiguracja - niezbędne informacje jak w przypadku Ksiąg Handlowych niezbędne jest wpisanie danych firmy oraz wprowadzenie ustawień związanych z księgowaniem do KPR. Dowiedz się więcej: ⇒ Konfiguracja dla KPR
⇒ Podmiot zwolniony z VAT - ustawienia programu.
NA CO DZIEŃ
1. Lista KPR - zestawienie kolejnych przychodów i rozchodów w danym miesiącu
⇒ Książka przychodów i rozchodów KPR-lista
2. Praca w KPR ⇒ Dopisywanie przychodów i rozchodów do KPR⇒ Podmiot zwolniony z VAT - ustawienia programu.
NA CO DZIEŃ
1. Lista KPR - zestawienie kolejnych przychodów i rozchodów w danym miesiącu
⇒ Książka przychodów i rozchodów KPR-lista
3. Wpisywanie remanentu do Księgi Przychodów i Rozchodów ⇒ Jak wpisać remanent do KPR
ZAKOŃCZENIE/ZAMYKANIE
Jak wykonać rachunek wyników za wybrany miesiąc - wprowadzić składkę ZUS pracodawcy, podatek należny oraz przychody z najmu i dzierżawy ⇒ KPR Rachunek wyników
Książka Przychodów KPR posiada możliwość wygenerowania pliku JPK.
Zakładanie nowej firmy
W programie możliwa jest praca z danymi wielu odrębnych firm. Służy do tego opcja zmiana firmy. Dowiedz się więcej: Jak założyć nową firmę.≡ Płace - kadry
JAK ROZPOCZĄĆ- Start ⇒ Nawigacja po module kadry-płace
- Lista płac - wprowadzanie pracowników, zakładanie listy płac, składniki wynagrodzenia, wydruki ... przelewy i eksport do płatnika w poście ⇒ Lista płac - jak rozpocząć
- Lista płac- wynagrodzenia, wydruk pasków, obliczenie ZUS i PIT:
- Płace ⇒ Wprowadzenie na listę płac
- Nieobecność w pracy - rejestracja rodzaju, wynagrodzenie za przepracowany czas, za nieobecność ⇒ Lista płac - wynagrodzenie za czas nieobecności
- Umowy - zlecenia ⇒ Umowy cywilnoprawne - dopisywanie
- Deklaracje ⇒ Jak wprowadzić nową deklarację
- Ewidencja czasu pracy ⇒ Prowadzenie karty ewidencji czasu pracy
- Płatnik ⇒ Płace - jak przesłać listę płac do Płatnika
- Umowy o pracę ⇒ Świadectwo pracy
DLA ZAAWANSOWANYCH
- Płace: ⇒ Sporządzanie pensji - dla pracownicy powracającej z macierzyńskiego
- Gdzie i jak rejestrować ⇒ Składki pracodawcy
≡ Moduł kancelaryjny
Prowadzenie elektronicznego obiegu dokumentów należy rozpocząć od utworzenia rejestrów kancelaryjnych, do których będą dopisywane poszczególne pisma.⇒ Kancelaria - FAQ
⇒ Elektroniczna kancelaria - możliwości
JAK ROZPOCZĄĆ
- Rejestr kancelaryjny - każde pismo dopisywane jest do utworzonego rejestru kancelaryjnego - dowiedz się więcej w poście ⇒Tworzenie rejestru kancelaryjnego /
- Wprowadzanie pism- jest podstawową operacją wykonywaną w module kancelaryjnym - więcej na ten temat można przeczytać w poście ⇒Dodawanie pism w Kancelarii
- Kontakty- to swoista książka danych teleadresowych i podstawowy katalog kontrahentów, o którym przeczytasz w poście ⇒Lista kontaktów
- Można wykorzystać kancelarię do rejestrowania faktur elektronicznych:
Elektroniczna faktura kosztowa - jak wprowadzać
≡ Gospodarka magazynowa, produkcja i handel
Prowadzenie gospodarki magazynowej i handlu należy rozpocząć od przyjęcia towarów na stan dokumentem PZ. W następnym kroku będzie już możliwe wystawienie dokumentu sprzedażowego (faktury), który zdejmie ze stanu sprzedane produkty.JAK ROZPOCZĄĆ
- Start ⇒Nawigacja po module Handel
- Przyjęcie na stan magazynowy ⇒ Magazyn - jak rozpocząć
- Produkcja ⇒ Nawigacja po module produkcja
NA CO DZIEŃ
- Remanent ⇒ Jak sporządzić remanent i skorygować stany
- Drukarka fiskalna z chmury ⇒ Podłączanie drukarki fiskalnej
- Statusy ⇒ Blokada dokumentów - mm / pz / zlecenie produkcyjne
- Format numeracji dokumentów
Administracja
Podstawowe dane o firmie, a także ustawienia zaawansowane można znaleźć w opcji Administracja - konfiguracja. Kolejnych użytkowników (operatorów) mających dostęp do systemu wraz z nadaniem im uprawnień można dodać w opcji Administracja - Operatorzy - przeczytaj więcej o koncie operatora.Konfigurowanie i administrowanie
Użytkownik - zmiana hasłaNadawanie użytkownikom uprawnień do wyselekcjonowanych danych
Wysyłanie poczty e-mail z Madara - konfiguracja
Tworzenie nowej firmy
Zobacz koniecznie
- Witaj w aplikacji Madar 7 w Chmurze! - pierwszy rzut oka na system
- Nawigacja po systemie Madar7
- Logowanie do Madar7
- Zaawansowane techniki księgowe
- Generowanie dokumentów w formacie PDF
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.