Księgowość Rejestry VAT
Do rejestrów VAT wprowadzane są dokumenty zakupu i sprzedaży, w szczególności te, które:- są związane z podatkiem VAT;
- mają być jako rozrachunki.
UWAGA - w programie można dołączyć fakturę elektroniczną.
Zobacz: ⇒ Elektroniczna faktura kosztowa - jak wprowadzać i przechowywać
Z panelu wybieramy Księgowość, a następnie klikamy Rejestry VAT. Pojawia się okienko rejestrów VAT:
Dopisywanie pozycji
Pozycje do rejestru są dopisywane kolejno, zapisują się tu również wystawiane faktury.dopisywanie - klawisz [dopisz]
modyfikacja - funkcja: akcja - aktualizacja F4
Zobacz też co znaczą ⇒ Ikony w rejestrach VAT
Wyszukiwanie pozycji:
- selekcja pozycji poprzez wybranie raportu VAT lub kontrahenta,
- wyszukać po numerze / opisie - wpisując tekst w pole do wyszukiwania
- wyszukać wg wybranego przez siebie okresu [podaj zakres]
- wybrać sposób prezentacji kolumn na liście wg szablonu.
Import dokumentów do rejestru z plików
Możliwy jest wczytanie dokumentów do rejestru VAT z plików zewnętrznych.⇒ Import do rejestrów vat
⇒ GITHUB: Import faktur
Przy imporcie dokumentów do rejestru VAT szczególną uwagę należy zwrócić na to, który numer dokumentu ma być ujmowany w JPK - więcej szczegółów w poście poniżej.
⇒ Numeracja dokumentów sprzedaży w JPK
Anulacja dokumentu
Anulację dokumentu można przeprowadzić poprzez wybranie opcji operacje - anulacja dokumentu.
Więcej informacji na temat anulacji dokumentu jest dostępne w poście:
⇒ Anulacja dokumentu z Rejestru VAT.
⇒ Anulacja dokumentu z Rejestru VAT.
Bilansowanie i odbilansowanie
Operacja ta służy do "skojarzenia" ze sobą dokumentów zakupu/sprzedaży z potwierdzeniem zapłaty za wystawione faktury. Więcej informacji na temat bilansowania znajduje się w poście ⇒ Bilansowanie w momencie dopisywania do rejestru VAT.
Przeprowadzenie operacji odbilansowania można wykonać wybierając operacje - odbilansowanie.
Operacja znajduje swoje zastosowanie w przypadku, gdy nastąpi niewłaściwe zbilansowanie i konieczne jest cofnięcie błędnej operacji.
Operacja znajduje swoje zastosowanie w przypadku, gdy nastąpi niewłaściwe zbilansowanie i konieczne jest cofnięcie błędnej operacji.
Uwagi
Możliwe jest zamieszczenie dodatkowej informacji na dokumencie. W tym celu należy na liście Rejestru VAT zaznaczyć odpowiednią pozycję, przejść do edycji, a następnie przejść do zakładki uwagi, gdzie należy odpowiednią treść zamieścić w polu uwagi.Tematy powiązane
⇒ VAT - ewidencja i rozliczanie⇒ Syntetyka VAT - zestawienie rejestrów dla celów rozliczenia VAT
⇒ Rejestry VAT - FAQ
⇒ Jak utworzyć nierozliczoną fakturę zaliczkową
⇒ Wpisanie remamentu likwidacyjnego do deklaracji VAT
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.