Składka pracodawcy przy księgowości uproszczonej

 Prowadząc małą księgowość (jak KPR czy ryczałt ewidencjonowany) naliczeń składek ZUS właściciela dokonuje się w opcji Zlecenia z rodzajem składka pracodawcy.


Istotne informacje

Po wyborze rodzaju składka pracodawcy program sam wypełnia część informacji na bazie wprowadzonej składki pracodawcy za poprzedni miesiąc.

Pole data rachunku powinno być uzupełnione datą z okresu, za który naliczane są składki.

Pole wypłacono uzupełnia się datą zapłaty składek - wg tej daty dokonywane są również odliczenia z tytułu zapłaconych składek zdrowotnych wpływające na wymiar podatku.

W polu pracownik wskazuje się właściciela, który jest też wybrany w opcji dane - wspólnik (przy KPR lub ryczałcie).

W polu forma opodatkowania wskazuje się odpowiednią formę (wg skali, liniowo, karta, ryczałt, ryczałt rok poprzedni, bez formy) następnie uzupełniając pole dochód poprzedni miesiąc kwotą dochodu, wg której określana jest automatycznie podstawa ubezpieczenia zdrowotnego i wysokość składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Możliwe jest także wybranie wariantu ZUS (jeśli dotyczy) spośród następujących - ulga na start, mały ZUS 30%, mały ZUS plus - wybór odpowiedniego wariantu obniża odpowiednio podstawę naliczania składek.

Tematy powiązane

Jak czytać rachunek wyników z KPiR i Ryczałtu?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.